דף הבית >> וויט סקרין לאירועים

אחרי שהסבנו מה זה וויטסקרין במאמר הקודם שלנו למאמר הקודם הפעם נדריך.

איך עושים? מה עושים? עליות הקמה! 
 

ה-white screen (אטרקציית האירועים הראשונה מסוגה מתאימה לכנסים, אירועי החברה, חתונות, בהחלט אטרקציה מלהיבה ביותר) אין ספק שרובנו כבר חווה או ניסה בין אם בפן המקצועי או בין אם בפן החוויתי, וללא ספק שיצר הסקרנות פעם בחוזקה.
בואו נלך צעד צעד ונפשט את ה"עבודה". בשונה ממגנטים פולורויד  שתבנית העבודה אחידה לכל
רבד הצלמים למסך הלבן ישנם כמה דרכים כאשר שתיים הן הדומיננטיות ביותר:
אלו שהתנסו בצילום סטודיו יוקל עליהם מסיבה פשוטה, הוויטסקרין הוא בעצם סטודיו נייד.
סטודיו white screen זה בעצם תאורה אחידה או קבועה שאינה משתנה כלל האמורה לדגיש את אובייקט המצולם 
במקרה שלנו מדובר באורחים מאושרים (עכשיו קצת יותר ברור מדוע מסך לבן עושה את המוטל עליו).
על פניו נשמע קל ופשוט הרי ישנה תאורה קבועה וכל מה שנותר זה להקליק על המצלמה וכל מה שמקשה זה לתפוס רגע מתאים של אותו אורח מחיוך. אבל את עניין האורח נשאיר בצד לרגע.
 

חזרנו לשתי דרכי העבודה בוויטסקרין (לכניסה לחבילה שבמבצע "לחץ כאן"):
 

1. תאורה קבועה- פיזור מנורות על סוגיהן שאותן אנו מכירים מכל מבנה מגורים. ישנם מנורות כמות אור אשר תספיק
לנו בסיטואציה אחת ולעומת זאת כאשר נחילף סיטואציה אותן מנורות יפיקו כמות אור פחות מהצורך שלנו.
את האור המופק מהמנורות אנו נרכך (על אופציות הריכוך ארחיב בהמשך) על מנת לפזרו לעדן אותו על האובייקט.
האידיאל באופציה זו ובכלל היא לדאוג כי המנורות יהיו מאותו סוג בדיוק ובעלות אותו גוון אור להלן ה"K" שמופיע לנו 
במצלמה, אחרת נקבל מספר צבעי אור שישתנו לו את גוון האור של האורח ויתנו תחושה לא נעימה בתמונה.
ככל שנפזר יותר תאורות קבועות נמנע צל מוטל ונחשוף יותר שקעים אוטונומים בגוף (למשל הארובות העיניים והסנתר)
וכך נגיע למטרה שלנו המסך הלבן יהיה מאור עד לשרוף אובייקט מואר נכון ואז קליק והתמונה מוכנה.
מה יתרונות? את האור אנו רואים והוא לא מפתיע אותנו כמו בפלאש זאת אומרת ששיטה זו מקלה עלנו על צילוםהwhite screen כמובן שבולטות והנוכחות באירועים הכי גבוהים שיש. לחצי בכוס הריקה הרבה תאורה קבועה משמע הרבה חשמל דבר שיצריך לפרוס כבלים והרבה דבר יפגום בניראות של העמדה ויכשיל עוברים ושבים.


































 
2. פלאשים - אותה הכלה בשמלה שונה. זה מתבצע באופן הבא גם כאן נדאג למספר פלאשים כמובן ככל שיש יותר תאורה 
נקבל יותר אור וקושי הצל המוטל יוקל עלינו. על מנת שהפלאשים יהיו מסוכרנים נאלץ לרכוש כמה משדרים וקולטים 
ולחבר משדר למצלמה ולכול פלאש קולט.
חשוב לדאוג לפלאשים זהים ממש כמו בתאורה הקבועה למרות שבפלאשים בעיה זו מינורית בזכות עקביות היצרנים
המובלים אשר מכוונים את רב הפלאשים לטמפרטורה של 5600K לערך.
היתרונות ברורים בעמד, הסטודיו אין כבלים, זה מבחינת הנראות, לפלאשים קיים אינפרא אדום שמפקסת בקלות ובזריזות רבה יותר את המצלמה.
חסרונות, מצריך יותר סוללות AA בעיה נוספת כיון המצלמה לפני תחילת האירוע ידרוש זמן נוסף עקב העובדה שאין לנו תאורה קבועה, זאת אומרת אין אנו רואים את האור כמו בתאורה הקבועה.
כמו שהבטחתי ריכוך האור נעשה על ידי מטריות סופטבוקס. המטריות מרככות את האור המתקבל, מאידך נאבד קצת אור בגלל 
העובדה שמטריה פתוחה ה"סופטבוקס" להבדיל גדול יותר ומרכז את האור לכיוון אובייקט. להרגלכם והחלטתכם מה כדי יותר מה טוב יותר. ולשאלה המרכזית מה עדיף מבין שתי השיטות, קבוע או פלאש?
לדעתי הכנה שילוב של השתיים יוכל לספק את תוצאה הטובה ביותר. כוונתי כזאת תאורה קבועה לצורך בולטות 
ונראות ולפשטות בפיקוס והכיוון נח ופשוט יחסית של המצלמה ולהשלמת החסר, פלאשים מפוזרים כדי לחסוך בחיוט חשמל ולהקרין לאורח תחושה של צילום של ממש.
שיהיה בהצלחה!

מאמר וויט סקרין - כל המידע

יעוץ והכוונה לאירוע שלך, שתדע באמת מה מתאים עבורך ועבור האורחים שלך, צרו איתנו קשר בטלפון  050-910-1812

מסך לבן לאירועים